zaterdag 22 oktober 2011

Zaterdag - klosjesdag!

In maart 2009 heb ik de nederlandse quiltblogs ontdekt. Er zijn best wel veel quilters in Nederland met allemaal hele leuke blogs, maar eentje sprong er voor mij uit (nog steeds trouwens) en dat is: Supergoof!
Elke zaterdag werden daar (en op vele andere blogs) de gemaakte klosjes geshowed. Klosjes? Ja, klosjes, maar dan gemaakt van pietepeuterige kleine stofjes, en met de hand aan elkaar genaaid. Oh, wat mooi, dacht ik toen, maar ze zijn eigenlijk knettergek, dat geprutst met die kleine lapjes! Vier weken later had ik mijn eerste klosje gemaakt en weer eens vier weken later was mijn eerste met de handgenaaid en met de hand gequilte quilt een feit. Ik ben dus ook knettergek en dat bevalt prima hoor.
Mijn klosjesquilt is niet zo groot, en dat is niet omdat ik het klosjes maken zat was hoor, nee, ik was veel te nieuwsgierig hoe het met de hand doorquilten zou zijn. Nou, helemaal geweldig, echt waar, wat een heerlijke rustgevende bezigheid. Klinkt best zweverig als ik het zo teruglees, maar het is echt zo.
Mijn klosjesquilt is gemaakt van allerlei lapjes die ik toen voorhanden had, heb er niets speciaal voor gekocht, eerst het oude opmaken was toen mijn motto. Als je mijn stofjesvoorraad nu zou kunnen zien, weet je dat van dat motto niets meer over is;).


1 opmerking:

Courtney ~ French Country Cottage zei

Beautiful! Thank you for sharing at Feathered Nest Friday! :)